20.septembril toimus meie kooli õues õunapäev. Eesmärgiks oli praktilistes ja jõukohastes tegevustes rakendada
tundides õpitut ja saada uusi teadmisi ning kogemusi.
Päeva ettevalmistamisel lähtusime põhimõttest luua võimalikult sobiv õpetlik olukord. Vanemad
klassid olid õues valmis seadnud nn õunajaamad: mahlajaam, pannkoogijaam, moosijaam ja mitu
meisterdamisjaama - kõigis oli tegemist õuntega. Moosijaam oli erandina kodundusklassis, teised
olid sisse seatud meie kooliaias. Jaamade töö planeerimisel ja läbiviimisel kasutasime aktiivõppe
võimalusi: arutelu, ajurünnak, rollimäng, struktureeritud tegevus, rühma- ja paaristegevus jne.
Klassid liikusid vastavalt ajagraafikule
läbi kõigi jaamade. Erinevates
jaamades juhtisid tööd abikooli
vanemate klasside õpilased, kes
juhendasid ja abistasid nooremaid
vastavalt vajadusele, et kõik saaksid
huvitavalt ja ohutult jaama
tegevusest osa võtta. Iga õunajaam
oli kui õppetund, kus sai rakendada
eelnevalt omandatut.
Päev oli pikk ja tehtud sai palju. Õpilased omandasid uusi teadmisi ja oskusi, mida sai praktiliselt
kasutada. Moosijaamas keedeti 20 liitrit õunamoosi, mida hakkame kasutame hommikuti koolis
pakutava pudru juurde. Mahlajaamas pressiti õunamahla ligi 150 liitrit. Iga õpilane sai kaasavõetud
pudeliga värsket mahla koju kaasa. Talve ja linde jäi ootama suur kuhi linnusöögipalle. Ilusat päeva
jäi meenutama koolimaja trepiesisele välja pandud laste meisterdatud 131 õunaloomakesega värvikirev
näitus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar